Pages

24/05/2015

Alle goede films op DVD!

Hoi!
Ken je dat? Dat je een film zo goed vindt, dat je hem op DVD koopt? Vroeger was dat natuurlijk heel normaal, om veel DVD’s te hebben. Tegenwoordig hebben we Netflix en kan je gemakkelijk online allerlei films vinden. Dus het is extra bijzonder als je een DVD van een film hebt! Vandaag zet ik mijn DVD’s op een rijtje.

Toy Story –Ach ja. Je kan een Disneyfilm niet missen in je collectie van DVD’s! En wie heeft deze geweldige film nou niet gezien? Vroeger dacht ik heel vaak dat mijn speelgoed echt leefde, zeker als ik deze film net had gekeken. Dan hoopte ik altijd dat ze gingen bewegen als ik deed alsof ik niet keek!

Amélie – Ik heb hier eerder ook al een stuk over geschreven. Amélie is niet de enige Franse film in mijn DVD-collectie, maar wel de allerleukste! Deze film geeft een beeld van Parijs dat je misschien als toerist nooit goed ziet. Dat is ook een van de vele redenen dat deze film zo leuk is! Amélie is verliefd op iemand die ze niet kent, en probeert door vele omwegen deze persoon te ontmoeten!

Chocolat – Oeps. Ik heb het boek gelezen, maar ik heb de film maar half gezien. Ik weet wel dat ik het boek erg leuk vond. Vianne Rocher verhuist naar een dorpje en opent daar een chocolaterie. Dit heeft grote gevolgen voor het hele dorpje! Tijdens het lezen van het boek had ik steeds zin in chococola omdat ik het bijna rook door de levendige beschrijvingen. Het boek heeft ook twee vervolgen.

Sydney White – Ah, het Sneeuwwitje van tegenwoordig Dit is een tijdje mijn lievelingsfilm geweest! Amanda Bynes was één van mijn favoriete actrices, en ook in deze film vertolkte ze een erg leuke rol. Ze komt op een universiteit waar ze uiteindelijk belandt in het huis van de nerds! Niet eerder had ze verwacht dat ze het zo leuk zou hebben met nerds. Ik heb deze minstens tien keer gekeken, en wil hem nog wel af en toe kijken als ik in een nostalgiestemming ben!

Dear John – Moet ik hier iets over zeggen? Of spreekt dit voor zich? Channing Tatum was een van mijn favoriete acteurs (ja, natuurlijk vooral door zijn uiterlijk) en deze film kan ik niet kijken zonder minstens twee keer te huilen. John (Tatum) ontmoet Savannah (Amanda Seyfried) terwijl hij op verlof is van het leger. Ze worden op slag verliefd, maar John moet weer terug naar zijn militaire basis, en zo verliezen ze elkaar uiteindelijk uit het hoofd. Een film (overigens ook een boek) over een onmogelijke liefde!

8 Mile – Ik ken zowat alle liedjes van Eminem uit mijn hoofd. Ik vind hem zo ongeveer de beste rapper die er is. Daarom vond ik het zo geweldig dat er een film was waarin hij acteerde! Deze film is gebaseerd op zijn levensverhaal, en laat zien hoe een jonge opkomende blanke rapper in de ghetto van Detroit opbokst tegen de bekende donkere rappers.

Bienvenue chez les Ch’Tis – Als je deze nog niet kent, moet je hem vooral gaan kijken ! Het is een leuke film voor iedereen, alle leeftijden. Hij is erg grappig, en veel leuke Franse acteurs spelen er in mee. Een man moet zich in het noorden van Frankrijk zien te redden voor zijn nieuwe werk. Hij is het Zuiden van Frankrijk gewend, en daar wordt gepraat over het Noorden alsof ze het over de Noordpool hebben! Hoe moet hij dit nu overleven, zonder zijn vrouw, zonder zijn zoontje?

Love me tender – Als echte Elvisfan móet ik natuurlijk ook een DVD van een van zijn films hebben… Deze was toevallig te koop bij de Blokker, dus ik kon hem niet laten liggen! Een romantische film is het, maar niet voor iedereen weggelegd. Het gaat over twee broers (waaronder Elvis). De oorlog is over en zij weten niet wat er allemaal over is van de mensen om hen heen. Zo heeft Elvis een liefje van wie hij niet weet of ze nog leeft. Dit is Elvis’ eerste film, waarin hij verschillende liedjes speelt.

Jersey Boys – Deze heb ik helaas ook maar half afgekeken. Ik vond hem erg saai. Ik vind de liedjes van Frankie Valli and The Four Seasons errug leuk, vandaar dat ik deze film wilde zien. Hij is namelijk gebaseerd op het doorbreken van deze artiesten. Helaas vond ik hem erg langdradig en heb ik hem dus niet afgekeken. Wie weet is het einde wel heel leuk!

The Big Lebowski – Save the best for last. Dit is mijn all-time favoriete film. Het verhaal slaat eigenlijk bijna nergens op, maar ik vind het zo ontzettend grappig! Jeff Bridges speelt The Dude, een relaxte gozer in hartje Los Angeles. John Goodman speelt zijn goede, koppige vriend Walter. Ze hebben een gekke vriendschap, maar erg lachwekkend. The Dude wordt betrokken bij een ontvoering waardoor hij moet gaan helpen de ontvoerde terug te halen. Maar ja, the Dude is niet voor niets The Dude; dit levert een hilarische film op! Iedereen moet hem hebben gezien!

Dat was het alweer. Eigenlijk wel erg dat ik niet zoveel DVD’s heb. Ik moet toegeven, ik heb nog heel wat Pokémon film DVD’s, maar ’t duurt zo lang om die ook nog allemaal te behandelen. Als je nog aanraders hebt, laat ze vooral weten, en wie weet zijn ze straks deel van mijn DVD collectie.

:) 

No comments:

Post a Comment