Pages

22/05/2015

Boekentips voor jouw mood!

Hoi!

Je hebt zin om te lezen, maar je hebt geeeen idee wat! Herken je dat gevoel? Ik heb dat ook vaak. Gelukkig heb ik nu een kast vol met boeken staan die ik allemaal nog moet lezen. Hopelijk gaat het me lukken deze zomer! Hieronder geef ik je wat tips per mood.

Chicklits
Ah, is het zo ver? Ben je in de chicklit mood, dan zijn boeken van Jill Mansell en Sophie Kinsella iets voor jou. Ik vind vooral Mag ik je nummer even? van Kinsella en Millie’s flirt van Mansell erg leuk. Ook zijn beide boeken van Morgan Matson mij erg goed bevallen, vooral als je zin hebt in een chicklit over de zomer. Mijn reis met Jake gaat over een meisje dat van haar oude huis naar haar nieuwe huis moet afreizen. Helaas ligt haar nieuwe huis helemaal aan de andere kant van de Verenigde Staten. Gelukkig gaat Jake met haar mee, een onverwachts knappe jongen! Een nieuwe zomer, een nieuw begin gaat over een meisje dat in de zomer teruggaat naar het vakantiehuis waar zij vroeger altijd kwam met haar familie. Hier vallen nog wat problemen op te lossen!


Spannend
Kan jij wel wat actie en spanning gebruiken? Ook zo’n zin in een boek dat je niet kan wegleggen? Dan heb ik wel wat boeken voor je! Ten eerste eentje die misschien niet geheel onverwachts komt, maar ik raad Het Diner van Herman Koch iedereen aan die spanning kan gebruiken. Het boek is goed geschreven en perfect opgebouwd. Je zal door blijven lezen! Een ander ontzettend spannend boek dat je sowieso moet hebben gelezen is Inferno van Dan Brown. Ook een heel bekende, maar dat neemt niet weg dat je hem niet moet lezen! Je kan niet stoppen met lezen totdat je weet wat er allemaal is gebeurd.

Spannend en romantisch
Als je nou van spanning houdt, maar ook wel van romantiek, dan zijn boeken van Jojo Moyes misschien wel iets voor jou. De laatste liefdesbrief  gaat over romantiek en verloren liefde, maar ook over spanning en wrede gebeurtenissen uit het verleden. Dit is dan ook een boek dat ik persoonlijk niet weg kon leggen (helaas heb ik dat niet zo vaak met boeken).

Literatuur/alternatief
Als je meer zin hebt in iets geks, zoals literatuur (gek hè!) dan weet ik ook wel een paar boeken voor je. De boodschapper is bijvoorbeeld een heel mooi boek van Markus Zusak (ja, hij schreef ook De Boekendief). Ik heb echt kunnen genieten van dat boek, ook al denk je aan het begin misschien ‘waar gaat dit verhaal naartoe?’. The Catcher in the Rye, mijn all-time favorite, moet je ook hebben gelezen! Geschreven door J.D. Salinger. De hoofdpersoon, Holden Caulfield, is ontzettend grappig en laat je nadenken over sommige dingen waar je normaal nooit over zou nadenken. Een ander gek boek dat ik je aanraad is een memoir van Frank McCourt over zijn ‘miserable Irish Catholic childhood’ (zijn sneue Iers Katholieke kindertijd); Angela’s Ashes of in het Nederlands De as van mijn moeder. Het boek is erg grappig geschreven ook al is het een heel triest verhaal.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen met je keuze. Gelukkig en helaas is er zoveel keuze, zonder al die keuze was het misschien makkelijker geweest! Maar we mogen niet treuren, want nu kunnen we blijven lezen! Veel leesplezier!

:)

Afbeelding: Tumblr

3 comments:

  1. Bedankt voor deze suggesties! Erg leuk om te lezen. ^^ The Catcher In The Rye is ook een van mijn favorieten! Liefs!

    ReplyDelete
  2. Fijn dit, was net op zoek naar een nieuw boek om te lezen (: Ik vind je blog voor de rest ook erg leuk, ga m in de gaten houden!

    ReplyDelete
  3. Ik ben geen vuile kut stuud zoek het lekker uit met je boeken

    ReplyDelete