Pages

20/05/2015

BigBen platenspeler

Hoi!

Vandaag iets nuttigs, denk ik. Ik heb namelijk zondag mijn platenspeler eindelijk gekregen (ik was zaterdag jarig). Het is de rode BigBen TD79NM. Je kan hem vinden op onder andere bol.com. 

Voordelen!
Het mooie aan deze platenspeler is dat hij van alles kan! Hij speelt uiteraard platen af, overigens met verschillende toerentallen, maar hij heeft ook een ingebouwde radio en CD-speler! Super handig dus. Ook zit er een afstandbedieninkje bij zodat je naar het volgende nummer kan van de CD (bij een LP kan dit natuurlijk niet).  
Je kan een SD-kaart of USB-stick/kabel in de speler steken. Op die manier kan je dus LP's of CD's digitaal maken! Vooral voor LP's is dit zeer handig, aangezien je die niet in bijvoorbeeld je computer kan steken.
Wat heel makkelijk is aan dit ding zijn de ingebouwde boxen. Dus geen geklooi met versterkers! Hoewel je wel zelf nog boxen kan aansluiten als je dat zou willen. 
 Ook niet geheel verwaarloosbaar: Hij ziet er onwijs leuk uit! 

Nadelen?
Wat een enorme positiviteit. Zijn er ook negatieve aspecten, vraag je je misschien af. Om eerlijk te zijn ben ik die nog niet echt tegen gekomen. Ik heb hem tot nu toe non-stop gebruikt en kan eindelijk genieten van alle CD's die ik eindeloos kocht maar nooit echt gebruikte omdat ik ze altijd gewoon op m'n iPod zette.
Als ik één 'negatief' aspect zou moeten noemen, dan is dit denk ik dat hij alleen op stroom werkt. Je moet hem dus altijd in het stopcontact hebben zitten als je hem aan hebt, je kan niet zomaar even een batterij erin stoppen. Ik heb (helaas, mijn eigen fout) niet genoeg stopcontacten voor alle elektronica van tegenwoordig, dus als mijn laptop leeg is, moet de stekker van de speler eruit. Dat vind ik dan wel jammer. 

Genieten, dus!
Al met al is dit een geweldig ding, en als je gewoon genoeg stopcontacten hebt (zoals het een normaal persoon betaamt, denk ik) kan je eindeloos genieten van CD's, LP's en de radio. Ik raad deze platenspeler aan aan iedereen die overweegt om een platenspeler te kopen, omdat hij net iets meer kan dan alleen maar platen afspelen!

:)

No comments:

Post a Comment